Pige / kvinde54 år
Jeg har fundet en lille boks indeholdende et hvidt stof.
Vi er bekymrede for, om det kan være stoffer. Vores 17 årige søn tager snus og har tidligere lidt af en depression, og nu er vi selvfølgelig bange for, at han er gået skridtet videre.
Er der nogle stedet, man man få testet indholdet?
Venligst de bekymrede forældre

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
Jeg ved ikke om giftlinjen gør i den slag, men ellers kan I Google jer frem til forskellige testkits I kan købe. I skal bare være meget omhyggelige med at læse vejledningen og resultatet. Så jeg vil nok ikke anbefale at I selv tester stoffet.
En måske mere brugbar vej, er at I spørger jeres søn hvad det er I har fundet, også tror på det han siger. Det vil I få den bedste dialog af, og på længere sigt sikkert også den bedste vej ud af et evt. forbrug af rusmidler.
mvh
Flemming