Pige / kvinde48 år
Hej! Min søn er lige fyldt 18… For en uge siden fandt jeg, udover en åben rygsæk fuld af ekstra stærk svensk snus, en lille pose på gulvet, som indeholder noget lyseblåt/turkis pulver. Hvad kan det være jeg har fundet? Jeg har talt med ham om snusen, og ved, han fylder mig med lyv, men pulveret vil jeg gerne vide, hvad er, inden jeg konfronterer ham. Og når jeg har gjort det, hvad så? Venlig hilsen en mor i søvnunderskud.

Svar fra rusmiddelekspert Løkke Dee Vium
Kære bekymret mor
Det er svær situation du er landet i. Det er aldrig rart, at blive løjet overfor og slet ikke af sin egen søn.
Pulveret du har fundet kan jeg ikke sige hvad er. Det kan være piller der er knust og det kan være alt muligt andet.
Det er muligt, at købe en urintest på apoteket og blande lidt af pulveret op med vand og så teste om det slår ud på noget. Hvis det gør det, så kan du tage en snak med din søn om, hvad han har af tanker om det.
Der er i alle kommuner mulighed for, at få gratis hjælp på et rusmiddelcenter. Her vil det ofte også være muligt, at få pårørende samtaler så du kan passe på sig selv og få redskaber til, at kunne navigere i hverdagen sammen med sin søn.
Jeg håber, at du kan bruge svaret og ønsker, at du kan genfinde roen.
De bedste hilsner Løkke