38 år
Hej Brevkasse
Jeg skriver da jeg er ret bekymret. Har her til morgen fundet en lille pose med noget hvidt pulver efter at min kæreste var på badeværelset. Det ser i min verden ikke særlig godt ud. Jeg har ikke forstand på stoffer, men kunne godt tænke mig at få testet hvad det er før jeg konfronterer ham. Eftersom jeg ikke har forstand på stoffer vil jeg heller ikke male fanden på væggen ugen grund.
Kan I fortælle mig hvordan / hos hvem jeg diskret får testet hvad den lille pose indeholder? Eller om man kan købe en test på nettet?
Hilsen en meget bekymret kæreste

Svar fra rusmiddelekspert Lone Walsøe
Hej bekymret kæreste
Tak for din spørgsmål, som jeg lige var nødt til at tjekke op på.
Jeg tænker du har ret i, at det nok er et stof i kategorien rusmidler – kokain eller amfetamin.
Du kan købe en urintest – på apotek eller nettet – der kan måle så mange forskellige rusmidler som mulig. Så blander du en lille smule af stoffet i lunkent vand og tester efter anvisningen, som om det var en urinprøve.
Det skulle give dig en god pejling på det du har fundet.
Der næst er det selvfølgelig en seriøs snak med din kæreste. Og i den snak er det en god ide at fortælle ham, hvis du har set adfærdsændringer over tid. F.eks om han er blevet mere hidsig, hurtigkørende og om han foretrækker nogle bestemte kammerater osv. Detkan måske fortælle dig lidt om, om det er noget der har stået på i længere tid.
Held og lykke med det.
Lone