Dreng / mand41 år
Hej.
Jeg håber I kan hjælpe mig med mit meget store problem. Jeg har en  kæreste som jeg har været sammen med i flere år.
Hun er til daglig bartender og jeg har igennem længere tid hørt rygter fra mange fælles venner/bekendte om, at hun op til flere gange har taget kunder med hjem og overnatte.
Jeg har altid haft lyst og har siden jeg var teenager taget stoffer. De sidste par år har det taget overhånd, på grund af, at vores venner/bekendte fortæller mig om hendes konstante utroskab.
Jeg er kommet til et punkt hvor jeg vælger stoffer fremfor at være sammen med hende. Hun værdsætter mig ikke og er i mine øjne bare endt med at være en der er "billig og nem".
Vi bor i hendes lejlighed. Hende, jeg og hendes søn fra et tidligere forhold og må dertil indrømme at en god del af penge til stoffer kommer fra hendes pengepung.
I tænker sikkert, at jeg er "en nasserøv" men jeg har intet problem med at udnytte hende økonomisk. Jeg ved udmærket hvad hun render og laver bag min ryg og hun gør det, uden at have den mindste dårlige samvittighed.
Jeg har besluttet mig for, at flytte og forlade hende, da jeg ikke kan stå model til det her mere.
Mit spørgsmål: Skal jeg konfrontere hendes gentagende utroskab? Hvordan hun har ødelagt mit liv? Og at jeg er røget i et stofmisbrug igen.
Eller skal jeg bare sige, at vi er gledet fra hinanden. tage mine ting og flytte?.
Jeg gør hvad der skal til for, at få det som jeg vil have det.
Det går desværre også ud over venner og familie, men det er heldigvis de færreste af dem som aner uråd.g
Jeg har egentligt næsten ingen skyldfølelse – burde jeg have det?
Hvis ingen opdager skaden så er den vel aldrig sket, vel ?
Håber I kan hjælpe mig med et råd…

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej enér
Det lyder i dit spørgsmål som om, at alt tillid og nok også kærlighed er ude af jeres forhold. I må have et eller i jeres forhold der holder jer sammen.
Til dit spørgsmål om du skal konfrontere hende med din mistanke om utroskab? Ødelagt liv og stofmisbrug, så er svaret nok, at det lyder til, at I på mange måder skylder hinanden en god snak. Både om utroskab, arbejde, økonomi og stoffer. Jeg tænker aldrig, at det kan være nogens skyld, at man tager et tilbagefald til stofferne. Det handler udelukkende om din måde, at håndtere jeres problemer på.
Den snak I skal have er på ingen måder nem fordi I begge er såret på forskellige måder. Men det kan være en god afsluttende snak, at få for på bedste måde, at komme videre i livet hver for sig.
Håber, at du kan bruge svaret og finder modet til, at tage den gode konstruktive snak med din kæreste.
De bedste hilsner.
Løkke