Spørgsmål i Brevkassen d. 9.12.2017

Misbrug af opioider

KategoriBedøvende stofferKrop og sundhedOpioiderPsykisk sygdomSelvoptimeringTrivsel i hverdagen
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand15 år

Jeg har over det seneste halve år begyndt at tage flere og flere opioider (oftest kodein) på grund af stærke problemer med min fars historie af psykiske sygdomme og at mit hoved ikke nødvendigvist er sygt, men føles ikke raskt. Jeg tager ikke normalt opioider i store mængder af gangen men i små doser som selvmedicinering. jeg føler at det letter hovedet på en måde hvor mine følelser bliver lettet og måske endda mere menneskelige og i øjenhøjde med andre mennesker. nærmest hvor jeg bliver mere regelmessig og mere monotom måske. Hvad kan jeg gøre for 1. at få hjælp til at stoppe med (mis)bruget 2. Få hjælp til at få rettet nogle ting ud i hovedet og muligvis få en diagnose

Svar fra psykolog Eric Allouche

 

Hej med dig

 

For at få hjælp til at stoppe dit brug af opioider, skal du henvende dig til dit kommunale rusmiddelcenter/misbrugsbehandlingscenter. Hvis du googler det på nettet skulle det ikke være ret svært at finde.

 

Mht. at få hjælpe med dit "hoved" og evt. en diagnose, skal du henvende dig til din læge og bede hende/ham om enten at henvise dig til en psykiater eller en psykolog.

 

Skriv igen his du har svært at finde ud af det.

 

 

Held og lykke med det

 

Eric

 

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Levertal

Hejsa Jeg skal have taget levertal og blodprøve i næste uge fordi jeg skal starte på isotretinoin. Og der bliver holdt 2 fester i weekenden, så jeg ville spørge om det påvirker mine levertal meget ...
Pige / kvinde17 år

er det normalt eller en hashpsykose?

nu er det 3 dage siden jeg sidst har røget, og der fik jeg en lille green out. men det er som om det ikke er helt gået væk og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har fået så meget angst de sidste ...
Pige / kvinde40 år

Oxycondon

Hej Er så fortvivlet og på randen til at blive skør i hovedet af at tænke mig gul og blå, for at finde på løsninger som virker. Min man er i behandling på CSU for misbrug af Oxycondon. Han lyver om...
Se flere spørgsmål >