Pige / kvinde25 år
Jeg prøvede for første gang i weekenden at tage svampe og lsd. Jeg startede med at drikke svampe te og begyndte egentlig bare og grine, og føle at det hele havde været meget uskyldigt da rusen var overstået. Jeg havde en ide om at jeg gerne ville prøve at hallucinere, så da svamperusen var overstået fik jeg lsd. Jeg ved ikke hvor meget, men i en rum tid havde jeg det behageligt og følte mig svævende og lykkelig. Det stoppede pludseligt og jeg fik en følelse af at jeg blev suget ned i et hul. Jeg oplevede pludseligt at jeg forlod min krop og sad på sofaen og kiggede på mig selv ligge stille i sengen. Jeg kan huske at jeg ikke vidste hvordan jeg skulle komme tilbage, men pludselig var der en stemme der gentagende gange sagde at jeg skulle vågne, hvor jeg pludselig vågner af et stærkt lysglimt og en følelse af at min krop var genstartet. Jeg er bange for at jeg kort har været død, og forstår ikke hvad der er sket..

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Det lyder da absolut ikke som en rar oplevelse du der har haft.
Om du har været død eller ej, kan jeg af gode grunde ikke svare på, men højst sandsynlig har du haft et såkaldt "dårligt trip".
Jeg får tit lignende historier fra unge der prøver lsd.
Mange bliver så skræmte af oplevelsen, at de stopper med at eksperimenterer med stoffer, hvilket jo er godt nok:-)
Jeg håber oplevelsen har givet dig stof til eftertanke og at du tænker dig om en ekstra gang, hvis du får lyst til at trippe igen..
Mange hilsner
Morten