Spørgsmål:

PMA / EMMA

Dato: 21.08.2021

Køn: 

Dreng/Mand

Alder: 

20år

Hej!

Her for nogle dage siden, fik jeg taget mig en Pink Redbull Ecstasy pille, men fik at vide det var fake MDMA, der var i eller som jeg tror det var, PMA.

Jeg har taget EMMA 2-3 gange før, hvor jeg kastede pillen op, men havde det godt efter. Efter den her pille, havde jeg det på samme måde, bare meget mere fucked-up og kastede ikke op denne her gang.

Nu lægger jeg med frygten over at giftstofferne sidder i min krop og er bange for at få en blodprop eller lign. 

Er det noget jeg skal være bange for? Jeg tog mig 1 pille og meget lille del af min vens, men da jeg vågnede op dagen efter følte jeg mit hoved var helt tungt. Dog har jeg ikk den følelse mere, men er stadig bange for at pillen har gjordt noget ubehageligt ved mit blod.

Svar: 

Hej
Jeg skal beklage forsinkelsen på svaret.
Hej hvis du ikke har nogen problemer 2-3 dage efter indtagelsen ville jeg ikke være bekymret mere. Det er meget usandsynligt at der skulle være sket noget med dit blod. Hvis man får en eller anden form for forgiftning kan der typisk ske noget med de indre organer eller hjernen og som du beskriver det er det ikke sket.

Du ved ikke hvad det var men det virker som om du mere fik et forgiftningstilfælde end en rus og det beskriver meget godt det problem der er med at købe illegale stoffer – nemlig at man ikke kan være sikker på indholdet og dermed risikerer ubehagelige oplevelser.

Hilsen
Henrik

Henriks billede

Besvaret af: Henrik Thiesen