Dreng / mand25 år
Hej.
jeg startede med hash hver dag 2-3 g i 12-13 års alderen. men havde søvnproblmer så en halv til en hel flaske vodka 70 cl røg også ned hver dag. 8 klasse var jeg altid tømmermændsramt. Så fik jeg attentin og motioron og kom op og køre og fik nirtraxapam og rivotril i 15-16 års alderen og blev dybt afhængig. fik en uddannelse med coke hver eneste dag plus alt andet. 21 år sad jeg med nålen og heroin og kokain blandet og injencerede. har været 6 forskellige døgnbehandlinger og 10 ialt.
får nu 140 mg metadon og stesolid masser lyrica. rør ikke heroin mere eller GHB hætter som slog mig ihjel 3 gange efter jeg blev så afhænging.
25 år nu og største problem er Coke med nålen i boldbanen og så det vildeste sus. kan holde 1-2 måneder uden men så pludselig er jeg vågen 7-8 dage og 20-30 g er standard. Har OD et på det 5-7 gange og død engang i 3min 48 sek. please aldrig gør noget af det der er beskrevet. det har endeløse problmer med psykiatri domme, kriminalforsorgen og imgen familie eller venner eller noget i den dur. Det her er helvede på jord så lyt selvom det lyder spændende at ryge en sten (crack) eller andet fordi du fanget!

Svar fra rusmiddelekspert Thorsten Hauerslev Larsen
foto
Hej
Det er en vild tur du har været igennem. Det lyder til at være et lykketræf at du stadig er her og at du er i stand til at fortælle din historie. Det der med at man, i forsøget på at løse et problem, skaber flere nye, tror jeg mange med rusmiddelproblemer kan genkende. Den ensomhed som følger med misbruget, og som man både flygter fra og kommer til at vedligeholde er også noget mange kan genkende.
Det er jo ret fantastisk at du, trods alt, er nået så langt, ift. reduktion af misbrug, samt den erkendelse af hvordan misbrug og psyke hænger sammen. det må ha krævet et stort arbejde fra din side.
Tak for en god advarsel, som jeg håber at mange tager til efterretning.
De bedste hilsner
Thorsten