Spørgsmål i Brevkassen d. 25.3.2016

Kokain

KategoriAlkoholBlandet med alkoholFeststofferFuckupsKokainKrop og sundhedViden
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand16 år

Hej! 

I går aftes prøvede jeg kokain for første gang. Jeg tog 2 baner og havde det fedt. Jeg blandede det med alkohol og kom helt ude af kontrol. 

I dag har jeg haft hjertebanken og utrolig dårlig samvittighed, samt at jeg er meget træt. 

Er det normalt?

Hilsen Oliver.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup

Hej Oliver

Ja, det er helt normalt og en fysisk og psykisk  konsekvens af at have taget kokain.

Når man tager et stof som kokain sætter man hjernen/kroppen på over arbejde, desuden kan man indtage størrer mængder af alkohol end man ellers normalt kan tåle.

Lægger man disse ting sammen, reagerer din krop helt normalt.

Hvis symptomerne, hjertebanken ikke forsvinder efter kort tid, 1-2 dage, vil jeg opfordrer dig til at søge læge.

Du kan evt. selv læse mere i vores leksikon her på netstof.

Pas på dig selv..

Hilsen

Morten 

 

 

 

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde20 år

mdma og skelen

hej havde læst i bl.a. havde nogle læger som rådgivere, derfor spørger jeg her. jeg har taget mdma et par gange i løbet af året, men de sidste to gange har jeg skelet fuldstændig ukontrollerbart. m...
Pige / kvinde21 år

Kan man blande ADHD medicin med coke?

Hvis man tager ADHD medicin ( elvanse ) for en adhd diagnose, kan der så komme alvorlige konsekvenser hvis man tager coke oven i, bare en enkelt gang? Hvad ville der ske? Hvad hvis man stoppede ADH...
Pige / kvinde28 år

Levertal

Hej. Jeg har fået målt mit levertal (gamma-GT) som desværre var blevet lidt højt pga. mit overforbrug af alkohol (tallet var på 62). Jeg har derfor besluttet mig for at stoppe med at drikke, da det...
Se flere spørgsmål >