Dreng / mand16 år
Hej!
I går aftes prøvede jeg kokain for første gang. Jeg tog 2 baner og havde det fedt. Jeg blandede det med alkohol og kom helt ude af kontrol.
I dag har jeg haft hjertebanken og utrolig dårlig samvittighed, samt at jeg er meget træt.
Er det normalt?
Hilsen Oliver.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej Oliver
Ja, det er helt normalt og en fysisk og psykisk  konsekvens af at have taget kokain.
Når man tager et stof som kokain sætter man hjernen/kroppen på over arbejde, desuden kan man indtage størrer mængder af alkohol end man ellers normalt kan tåle.
Lægger man disse ting sammen, reagerer din krop helt normalt.
Hvis symptomerne, hjertebanken ikke forsvinder efter kort tid, 1-2 dage, vil jeg opfordrer dig til at søge læge.
Du kan evt. selv læse mere i vores leksikon her på netstof.
Pas på dig selv..
Hilsen
Morten