Spørgsmål i Brevkassen d. 20.11.2017

Hvad skal jeg gøre?

KategoriAbstinenserBedøvende stofferCannabisFeststofferHashKæresterKærlighedKokainPårørendePot
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraPige / kvinde18 år

Som overskriften siger så hvad skal jeg gøre? Kæresten som jeg har været sammen med i 9 år er misbruger. Jeg vidste han røg hash da vi mødtes det er ok med mig. Han var i gang med 2 uddannelse super flot sys jeg når jeg tænker på at han var misbruger som ung. Han fik den rette hjælp og kom ud af sit misbrug af hårde stoffer. Hashen var en lille del. Nå men vi flytter sammen og får et barn sammen og han har et mega godt job og han køber hus osv. Men de sidste 4 år går det ned af bakke han begynder igen på at tage snitter og vennerne præger ham til at få mig ud af vagten da jeg ikke rør det skid på nogen måder. Så det jo ikke så sjovt med kone og børn og de vil hygge og hva de nu gjorde så det lykkeds dem at få mig af pinden og han mistede det gode job og pengene blev mindre og han mistede huset. han havde ikke andet end “ vennerne” det gik hurtigt op for ham at det var noget skidt jeg elsker manden over alt på jorden så vi fandt sammen igen. Men nu er det så at når han ikke får nok snitter bliver han “syg” undt i øre og “snotter” mave unde osv. Jeg har sagt til ham at det nok er abstinenser men nej han er syg. Han sover som en gal når han kan sove og er ikke altid til at regne med. Men hvad skal jeg gøre? Jeg aner ikke levende råd for vi vil gerne være sammen men det er bare svært når han er “ syg” hele tiden

Svar fra Pårørende Finn Halkjær

Hold da op – du er en vedholdende og udholdende kvinde – som har stor kærlighed til din kæreste. Du må ha været en betydningsfuld person for ham i hans ønske om et godt liv.

Det er forståeligt, at du føler dig afmægtig og ikke ved hvad du skal stille op. Jeg synes det er meget vigtigt at du passer på dig selv og jeres barn og finder dine grænser omkring hvad du kan og vil være med til.

Det lyder som at  kokainen har fået rigtig meget magt og indflydelse på din kæreste. Kokain er et rusmiddel som hurtigt skaber stor afhængighed og oftest følges af store bivirkninger og nedture med angst træthed tristhed humørsvingninger og nogle gange paranoide forestillinger. Måske din kæreste er havnet i en ond cirkel og heller ikke ved hvad han skal gøre. Så det er vigtigt at høre om han vil ha støtte og hjælp – og af hvem – og måske hjælpe ham til at finde hjælpen i jeres kommune/region.

Jeg kender selv til det at flytte mine grænser i håb om at ens kæreste forandrer sig – og det er dit valg – hvor langt du vil og kan gå i forhold til dig selv og jeres fælles barn. Du er formodentlig den vigtigste person til at støtte ham som kæreste og mor til jeres barn – men det er ham selv som skal ville en forandring.

Kh Finn

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Måske psykose

Hej brevkasse, jeg har røget cirka 5 gange i hele mit liv med langt tid mellem hver gang, her for 5 dage siden tog jeg et par sug af en joint og nu føler jeg stadig rusen bare mildere, jeg får tit ...
Pige / kvinde17 år

puff

jeg ville spørge om det ville være muligt at tage en puff med thc i når man rejser? ...
Pige / kvinde21 år

Kan man blande ADHD medicin med coke?

Hvis man tager ADHD medicin ( elvanse ) for en adhd diagnose, kan der så komme alvorlige konsekvenser hvis man tager coke oven i, bare en enkelt gang? Hvad ville der ske? Hvad hvis man stoppede ADH...
Se flere spørgsmål >
Netstof gruppechat

Gruppechat hver torsdag

00
Dag
00
Time
00
Min
00
Sek
På torsdag kl 19:30 kan du igen chatte med jævnaldrende om stoffer. Skal du ha' en SMS når chatten åbner? Så tilmeld dig en anonym SMS-notifikation.
Læs mere >