Pige / kvinde12 år
Hej, jeg er pige på 12 år og jeg tror jeg er afhængig af stoffer. Jeg tager både coke, heroin og ryger hash. Jeg gør det hver dag. Jeg cutter meget og er hele tiden på psykiatrisk. Jeg er også anbragt hvis det betyder noget. Føler jeg har prøvet alt men intet virker, nogen der kan hjælpe?

Svar fra rusmiddelekspert Lone Walsøe
Kære 12 årig
Det lyder godt nok voldsomt det du her fortæller. De 2 stoffer, kokain og heroin bliver man ekstremt afhængig af. Så ja, jeg tror du har ret i at du er blevet afhængig af stoffer. Det undre mig at du kan tage det dagligt, foruden hash uden at nogen omkring dig taler med dig om det.
Du er nødt til at tale med de voksne, der hvor du er anbragt, og bede om hjælp. Hvis du ikke allerede har fortalt om det “på psykiatriask” så må du gøre det i en fart.
Når du skriver at “du har prøvet alt og intet virker” er jeg lidt usikker på hvad du hentyder til. Men uanset om det er hvordan du får det bedre eller stofferne, begge dele eller noget helt andet, så er der sjældent lette løsninger. Så igen du er nødt til at tale med de voksne mennesker der er omkring dig – de SKAL hjælpe dig.
Ønsker dig mod til at søge hjælp og så du kan komme videre.
Bedste hilsner Lone