Dreng / mand17 år
Hejsa netstof.
For omkring 36 timer indtog jeg en cookie med lidt af et ukendt hashindhold. (nok omkring 1g). Og jeg vil sige at jeg ik er den mest erfarende. Har røget 3 gange før og havde også et lille bad trip sidst. Dog skal jeg ik prøve det igen 😉
Når men jeg startede med at spise halvdelen (fordi tænkte det vil ramme hårdere end at ryge), dog efter 1,5 time kunne jeg slet ik mærke det, så jeg spiste hele kagen. Det gik godt de første 30 min, hvor efter jeg begyndte ikke kunne trække vejret ordentligt. Jeg havde de sygeste paranoia, da jeg var alene hjemme. Var nok alene 1-2 timer før min søster kom hjem, hvor jeg begyndte at falde mere til ro. (nok grunde af hvis der skete noget var hun her). Dagen derpå var sgu også slem. Jeg vågnede op med ingen appetit, dog tvang jeg mig selv til at spise havregrød. Havde kun lyst til vand. Da min søster forlod mig (hun ved ik om det her) begyndte jeg igen at trippe, men nu mere grunde af helbreds årsager. Jeg begyndte at bilde mig selv ind at jeg ik har blod nok i kroppen, da jeg ikke kunne se min blodåre. Fik kvalme da jeg begyndte at spise mad. Det var helt galt og jeg var tæt på at ringe efter ambulancen, fordi min psyke trickede mig. Dog gjorde jeg det ik. Grunde var, at jeg har en okay psyke til at skelne mellem virkelighed og ej. Mine forældre vil tildens del slå mig ihjel, hvis de vidste det her. Lige nu har jeg et behov for at selv diagnosticere mig
Nu det snart 2 hele døgn side og det går en del bedre, da jeg har søgt hjælp hos nogle venner, som guidede mig væk fra tankerne, derfor vil jeg spørge om nogle ting.
1. Jeg har nok fået det man kalder et bad trip og de her dage derpå har været ret uvirkelige. Jeg har ikke haft den vildeste appetit (dog popcorn og fanta?), når men jeg vil høre om det er relativt normal at miste appetitten efter et bad trip?
2. Jeg har været en del urolig når jeg skulle, men har ikke haft et såkaldt angstanfald, dog kan jeg mærke at jeg kan psyke mig til uvirkelige ting (tænker jeg er ret normal efter et bad trip). Hvor langt tid kan jeg have det på denne måde?
3. Jeg har læst på det inden og nogle siger at det kan tage flere uger før hashen er væk fra blodet, har det nogle påvirkning på mig, at der stadig er hash i blodet om en uge?
Og så til sidst: er det nogle gode råd til at have det bedre efter et bad trip

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Du må undskyld at mit svar kommer med lidt forsinkelse. Jeg var i gang med at skrive det, men så kom jeg væk fra det og glemte at jeg ikke havde sendt det. Jeg regner at dine mærkelige oplevelser nu er overstået, men her får mit svar som jeg skrev det for en uge siden.
Det du har oplevet er meget almindeligt når man spiser en cannabis cookie uden at vide hverken hvor meget virksom stof der er i kagen eller hvor meget af det man kan tåle.
Du stiller gode spørgsmål som jeg ikke har et klart svar for.
-Jeg kan således ikke huske at nogen nogensinde har fortalte mig at han/hun havde mistet appetitten efter et bad trip. Når det er sagt, så møder jeg for det meste meget erfarne stof-og hashbrugere, og de fleste af dem kan tåle ualmindelige høje mængder uden at få det mindste tegn på et bad trip.
-Mht. hvor længe du kan regne med at få eftervirkninger af dit bad trip, så afhænger det af to ting. Hvor meget hash du stadig har i kroppen og hvor stabil din psyke er. Er du i forvejen tilbøjelig til at få angst, paranoia eller hypokondri, så kan du kan du komme til opleve længere eftervirkninger. Men som regel forsvinder den slags oplevelse efter få dage uden af efterladen det mindste spor.
-Hashen kan spores i meget lang tid i kroppen (i blodet, fedtvævet, m.m.), men den kommer hurtigt under den mængde som er virksom. Så nej, det skulle ikke have påvirkning om en uge.
Endeligt, nej, desværre har jeg ingen god råd ift. bad trip, men det er et rigtig godt spørgsmål, og jeg vil prøve at tænke på det og være opmærksom hvis jeg høre gode råd/ideer i fremtiden. Måske kunne du starte et tråd i Netstofs debatfora og spørge om det.
Bh
Eric