Hej, jeg sætter pris på at ryge små doser af hash et par gange om året, men det er samtidig vigtig for mig at det ikke påvirker min eksamenspræstation.
jeg er ved at læse op til en udenads eksamen (uden hjælpemidler) som ligger i august 2016. men kunne godt tænke mig at ryge hash på roskilde festival (25/6 – 2/7).
1) vil hash forværre min hukommelse af det jeg har læst inden jeg ryger?
2) vil hash forværre min hukommelse af det jeg oplever mens jeg er skæv?
3) vil hash forværre min hukommelse af det jeg oplever efter jeg er skæv, men det stadig er i bodet?
3) vil hash forværre min hukommelse efter det er ude af min krop? (efter ca. 2 uger så vidt jeg ved)

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Undskyld det sene svar.
Nu da Roskilde festivalen er overstået, har du måske røget hash eller måske du ikke har. Og dog skal du have et svar på dine spørgsmål
1. Om hash vil forværre din hukommelse af det som du har læst inden du ryger? Dette kan der ikke sættes et entydig svar på, men chancen for at du oplever at der er ting du har glemt kan meget vel forekomme
2. Om hash for forværre din hukommelse af det som du oplever? Mange beskriver at de har en virkelighed når de er skæve og en anden når de er clean. Så her vil chancen for en forskel i følelsen af oplevelsen være stor.
3. Om hash vil forværre din hukommelse efter at det er ude af din krop? det er meget individuel hvor længe man oplever at have såkaldte "huller" i sin hukommelse efter at man er stoppet, dog oplever de fleste at den relativ hurtig langsom kommer tilbage, men der kan gå lang tid inden man ikke sidder med fornemmelsen af at "her er der noget jeg ikke kan huske"
Jeg håber at det er fyldestgørende svar på dine spørgsmål og skal beklage den længe svartid
Du ønskes en rigtig god sommer og held og lykke med eksamen til august.