Dreng / mand18 år
hej vi har om kampen om stoffer på bornholm.
f.eks, hvordan får unge på bornholm fat i stoffer?
eller hvordan er det stoffer havnet på bornholm?

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Tak for din besked og dine spørgsmål.
Jeg tror unge på Bornholm kan få fat på stoffer som alle andre steder i Danmark.
Engang troede man at stoffer kun fandtes i storbyer, og det derfor kun var der man kunne få fat på dem. Sådan ved man, det ikke er idag. Der findes nogle der handler med stoffer, også ude i de små byer og på landet.
Der bliver hvert år lavet rapporter om unge og rusmidler, hvor der er statistik  og oversigt over hvilke rusmidler unge eksperimenterer med. I nogle rapporter kan man også læse om unge og rusmidler lige i det område man bor. Måske du kan finde noget om Bornholm sådan et sted.
Sundhedsstyrrelsens nyeste rapport får du lige et link til her:
https://www.sst.dk/da/udgivelser/2017/~/media/AA63B6154AEA4587A773FC6DDD7FDA12.ashx
Den er lidt lang, men du kan bladre lidt rundt og finde lige det du har brug for.
Håber du kan bruge mit svar, ellers skriv gerne igen.
Helle