18 år
Hej
For et stykke tid siden stødte mine venner på stoffer, og jeg er bange for at de snart trækker mig med ind i det. Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige nej, da jeg er bange for at blive gjort til grin/holdt udenfor fællesskabet.
Så mit spørgsmål er: Hvordan siger man nej til stoffer?
Håber I vil hjælpe mig. Ser frem til et svar hurtigst muligt.

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for din mail.
Det er aldrig nemt når ens venner, gør noget som man ikke selv synes om og det kan være svært at sige nej. Jeg tænker at det er vigtigt at du står fast på det som du tror på og måske også fortæller dine venner om hvorfor du ikke ønsker at tage stoffer (du vil kunne finde lidt om stoffernes virkning og skade ved at kigge under leksikon her på netstof). Det kunne måske også være at dine venner vil have respekt for at du tager et valg og gerne vil hænge ud med dig:)
Men pas på dig selv, for det er svært og man kan let blive fristet. Overvej måske om du har nogle venner som ikke tager stoffer og så hæng lidt mere ud med dem.
Skriv endelig igen, hvis du har mere du gerne vil spørge om
De bedste hilsner
Pernille