Dreng / mand13 år
Hej.
Jeg gik og tænkte meget over noget.
Hvorfor tager unge stoffer og i det hele taget hvad er stoffer helt præcist?
Jeg er meget nysgerrig omkring stoffer, da jeg syntes at det er meget spændende.
Venlig Hilsen
Rasmus

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej Rasmus
Tak for din mail:)
Hvad stoffer er vil du kunne læse om i leksikonet her på netstof.dk, samt generelt ved at goggle det.
Hvorfor unge tager stoffer, findes der mange forklaringer på. Oftest starter det med en nysgerrighed og langt største delen af dem som prøver, stopper ret hurtig igen. En lille procntdel har dog svært ved at stoppe, da det at indtage stoffet, kan give dem en ro, en "pause", et "frirum", fra de ting i deres hverdag som er bøvlet eller meget svære at håndtere. Du vil ved at søge her på netstof.dk og andre steder på nettet også kunne finde en masse om dette emne.
Pas godt på dig selv og skriv endelig igen hvis du får lyst.