Dreng / mand36 år
Hej Netstof jeg er desværre blevet drucket med stoffet HHC, kortfortalt skete det til en famillie fødselsdag, hvor den enes kæreste bruger dette i sin vape, jeg var total uvidende om at der var noget i denne vape. jeg bliver bud denne vape da jeg selv vaper den på de normale, Lost Mary med smag af frygt mm grunden til jeg skriver er for at høre om i har ny viden om dette ? da jeg selv IKKE taget nogle former for stoffer eller har lyst til at experimenterer med dette, føler jeg mig virkelig krænket efter denne episode. der er noget jeg husker meget klart og så er der hele turen som efter suget på hans Vape som så føles som en drøm, en dårlig drøm, fuldt med Angst, panik og menesker der ikke forstår mig, vil hjælpe mig mm. jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer om følgende: – Er det normalt at HHC giver Angst, Panik i rosen ? – Psygodemiske forstillinger ? – Halosinasioner som føles som drømme ( der til menes at hvis ikke blev kørt på hospitalet ville jeg være overbevist om at jeg var i den sofa hvor påvirkningen indtog min krop/ cika 2 mineter sener ) – stor svigt i hukommelsen og kan du/ i sige noget om hvor farligt stoffet HHC er ? ps. i dag er det lidt over 14 dage siden og alt er næsten som før, munus hukommelsen, lidt angst i form af jeg ryger IKKE vapes mere og drikker ikke, er nem at forskrikke. 🙁 dog er jeg stadig lidt i vil rade over hvorfor lige jeg skulle havde dette, og hvad i virkeligheden er for et stof. Hilsner NG

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
HHC er for det første ulovligt i Danmark, det blev det i august 23.
Vi har for eksempel fundet syntetiske cannabinoider i wabes i og omkring Nordsjælland. I 4 – 5 tilfælde har det betydet indlæggelse, fordi brugerne var ukontaktbare.
Det der gør det farligt er at de syntetiske cannabinoider kan virke bedøvende, og du har ikke styr på hvor meget der er i waben, og du har ikke styr på hvor meget du indtager hver gang du suger, ligesom brugerne ofte ikke helt har styr på hvor mange gange de har suget.
så det er en rigtig dårlig indtagelsesmåde af både nikotin og andre tilsætningsstoffer.
Du var heldig der var nogen omkring dig, der kunne passe på dig, og jeg synes det er godt du holder en pause. Alle de oplevelser du har haft med at indtage hhc, fortæller mig at du sikkert er meget sensitiv over for stoffet. Vores hjerner er forskellige og vi tåler stoffer og rusmidler forskelligt. Så med de oplevelser du har haft vil jeg ikke tænke det er sikkert at prøve igen.
mvh
Flemming