Dreng / mand41 år
Er en misbruger som har verdens bedste kone og datter. De er meget tæt på at give op. Jeg er tæt på at kaste håndklædet. Jeg forstår ikke hvorfor at jeg stadig har en chance. Men hvis min fornemmelse er rigtig har jeg brug for hjælp til at gribe den. Er der nogen som vil hjælpe mig. Jeg har motivationen indtil trangen tager over. Jeg har prøvet at tage mig sammen men "glemmer alle de gode ting som burde give mig styrke, lige så snart at muligheden er der. Muligheden er der altid og jeg kan ikke lade være. Vil du/i tale, snakke måske hjælpe mig. Jeg har motivationen men kan ikke fastholde den. Har virkelig brug for nogen som kan relaterer .

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Tak for din mail.
Du skriver du har brug for hjælp og at din familie er ved at give op.
At komme til den erkendelse, at du har brug for hjælp er et kæmpe stort skridt på vejen til at få det bedre og få ændret dit misbrug.
Der er flere steder du kan få hjælp. Jeg tænker det er vigtigt du får hjælp nu, hvor du har det som du har det.
Jeg synes du skal tage kontakt til din kommunes misbrugscenter.
Du kan Google under din kommune og misbrugscenter så kommer de kontaktoplysninger op, du skal bruge. Du kan også finde oplysninger her på netstof.dk under ”finde hjælp”.
Når du ringer dertil synes jeg du skal sige helt det som du beskriver her i din mail, for du beskriver din situation og behov for hjælp meget klart.
Det er vigtigt at være så ærlig som mulig omkring din situation, for på den måde kan du bedst få den hjælp der passer lige til dig.
I de fleste misbrugscentre kan familiemedlemmer også få støtte. Måske det er en god ide for din kone og datter. Det påvirker nemlig hele familien når en i familien har et misbrug og alle i familien kan have brug for at få støtte og hjælp.
Jeg ønsker dig alt det bedste og håber du vil opleve at du får hjælp til dit misbrug.
Du må endelig skrive igen, hvis du får behov.
De bedste hilsner Helle