Spørgsmål i Brevkassen d. 29.1.2024

Fejlfix

KategoriafhængighedAndre stofferBedøvende stofferBekymringFuckupsFuckupsKonkrete bekymringerSmerter
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand47 år

Hvad hvis man har injiceret ved siden af blodåre flere gange i højre underarm. Kan man stadig få en rask arm?

Svar fra læge Henrik Thiesen

Hej
Hvis man stikker forkert i en blodåre og sprøjter stof ind i ved siden af venen kommer der oftest en reaktion med betændelse og måske infektion som skal behandles.
Hvis venen er blevet ødelagt ved injektionen kan den måske gendannes men det bliver typisk en mindre vene fordi blodet finder andre veje. Hvis man stikker forkert mange gange vil de store vener blive permanent ødelagte og ofte erstattet af mange mindre vener som ikke er så effektive til at få blodet væk.
Så i sidste ende kan man ende med at armen er mere tyk og hævet – men ofte vil blodet finde dybere vener som fjerner mere blod.

Jeg går ud fra at med en rask arm mener en arm der er som før og helt som før bliver den ikke for der er dele af venesystemet som er ude af drift.

Hilsen
Henrik

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde40 år

Oxycondon

Hej Er så fortvivlet og på randen til at blive skør i hovedet af at tænke mig gul og blå, for at finde på løsninger som virker. Min man er i behandling på CSU for misbrug af Oxycondon. Han lyver om...
Pige / kvinde57 år

Min søn bruger tramadol ca 4 piller pr dag

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe – han tager dem mest til nat – vi har prøvet udtrapnong gennem lægen – men de tog han kørekort – det skal han bruge tul sit job – så ha...
Pige / kvinde19 år

Stofgæld

Hej, det her er et længere skriv, beklager, men kunne ikke gøre det kortere… Jeg er en ung pige, som har fået en stofgæld på omkring 10.000kr og denne gæld er voksende for hver måned jeg ikke betal...
Se flere spørgsmål >