Jeg har et problem. Hvergang mister jeg mig selv når jeg føler andre afviser mig, bliver jeg fuldstændig ude af mig selv, det er det eneste jeg kan tænke på og tilsidst har jeg ingen anden mulighed end at kaste op eller smadre nogle af mine ting eller skære i mig selv.. Jeg ved godt det er en voldsom måde at reagere på og derfor syntes jeg også det er pinligt at fortælle andre.
Det er en følelse så voldsom at jeg føler mig helt fortabt, jeg mister pludselig lysten til alt og føler jeg dør indeni…
Hvad kan jeg gøre

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Et brevkasse er en rigtig dårlig sted for at stille en diagnose, og derfor vil jeg ikke gør det, men ud fra det du skriver virker det på mig at du lider af noget som ikke bare er ”et problem”, men som hører under kategorien alvorlige psykiske problemer. Derfor vil jeg anbefale dig til at kontakte din læge og snakke med ham om det, og evt. henvise dig til en psykolog eller en psykiater.
Du kan også muligvis kontakte socialpsykiatri i den kommune du bor i og bede dem om at hjælpe dig med at finde den rette behandling for dine problemer.
Jeg er ked af ikke at kunne være mere præcis. Hvis du ikke kan overskue det, så skriv igen og fortæl mig i hvilken kommune du bor, og så skal jeg nok hjælpe dig med at finde et sted hvor du kan henvende dig.
Med venlig hilsen
Eric