Pige / kvinde45 år
Jeg har indset jeg har et større problem end jeg først ville erkende. Jeg har en godt job hvilket jeg elsker og brænder for. Har oparbejdet mig gode privelliger, jeg synes selv jeg er dygtig og har gode kollegaer, og vi besidder en høj faglighed vi alle er stolte af og en stor del af. Mit problem, er bare at jeg ikke kan holde mig fra Amfetaminen, det være sig så godt som hver dag, det afføder noget at sove på for at kunne være frisk til næste arbejdsdag. Dette dobbeltliv er hårdt, og jeg kan heller ikke blive ved med at holde til det. I pressede perioder, vi i netop denne afdeling ofte har, accelerer mit misbrug da jeg så alligevel tvivler på om jeg nu er min stilling værdig. Jeg søger efter en slags behandling der kan foregå uden at jeg er fraværende fra jobbet. Nogen der ved om det er en mulighed? Det besværliggøres af at jeg ønsker 100% anonymitet. Jeg går til psykoterapeut, jeg ved hvad der skal til, men formår ikke at handle på egne problemer. Udover dette har jeg en konstant dårlig smag i munden, da Jeg varetager plejen af misbrugere, eller det vil sige, dobbeltdiagnose patienter, og er bange for nogen gennemskuer mig. Dette er skrevet lidt rodet men måtte tage hul på bylden hurtigst muligt. Og jeg kvæles konstant i mine undskyldninger for lige at tage en uge mere på amfetamin. Hilsen den ulykkelige der bare ikke formår at hjælpe sig selv

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Der skal mod til at have indsigt i egne udfordringer, det har du erkendt. Godt gået, at du har tilegnet dig denne indsigt og opdaget at dit ”dobbeltliv” ikke går i længden. Som du selv skriver så har du indsigten, men har svært ved at sætte handling bag.  Der findes et lille ordsprog der hedder at: Viljen giver evnen til at handle. Så spørgsmålet er om din vilje til at ændre er vigtig nok?  Det er i dag muligt at modtage anonym misbrugsbehandling ved de kommunale rusmiddelcentre. Du vil på deres hjemmeside, kunne læse lidt mere om dette. Om det kan lade sig gøre uden at du er fraværende fra dit job, er svært at sige, men min anbefaling vil være at du kontakter det Rusmiddelcenter i din kommune og forhøre dig om muligheden. Du vil kunne finde deres kontaktoplysninger her på siden.
Her på netsof.dk har vi en chat, hvor man ganske anonym kan chatte og stille spørgsmål omkring forskellige dilemmaer, måske du kan finde noget støtte og guidning derigennem.
Som du nok er bevidst om, i kraft af din faglighed, er det jo aldrig ufarligt at indtage euforiserende stoffer. Pas godt på dig selv.
Jeg håber at du kan bruge mit svar, skulle du have yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at skrive igen.