Dreng / mand17 år
Hej her for 2-3 måneder siden, prøvede jeg amf for første gang tog cirka over 1gr vil svare til 4 baner, i starten af rusen havde jeg abstinenser på, men lidt efter lidt blev jeg mere og mere kærlig og trængte til kærlighed, jeg følgte mig faktisk lykkelig. Senere på aftenen blev jeg mere og mere agressiv vidste ikke hvad der skete med mig, skal lige siges at vi havde fået meget alkohol og havde røget en del hash inden, dagen efter alt det her, havde jeg fået sovet en del, da jeg så vågnede havde jeg skum rundt om munden tror det er "fråde" kunne dårligt nok få vejret jeg kæmpede efter det, troede jeg skulle dø. Havde ekstremt hurtigt hjerte banken og følte mig utilpas.. Hele dagen var jeg bare nedtrykt og kæmpede efter vejret.. Tror i det kan være noget noget dårligt amf? Skal lige siges at jeg har prøvet næsten alt. Frimærker, meth, coke, ecstasy, svampe. Men det her var det væreste, håber i kan svare på mit spørgsmål 🙂

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Nå man i løbet af en aften indtager meget alkohol, ryger hash og tager et gram amfetamin, så vil  kroppen, dagen efter reagerer med netop med de symptomer du beskriver.
Mange oplever, ligesom dig, at man dagen efter man har indtaget amfetamin får gevaldige "tømmermænd", som kan vare i flere dage. Dette skyldes ofte mangel på søvn, stort alkoholindtag samt væskemangel.
Jeg hører tit blandt unge, at eftervirkningerne på en amfetaminrus ofte er mere negativ end det positive ved rusen og at de derfor fravælger stoffet.
Pas på dig selv.
venlig hilsen
Morten