Dreng / mand40 år
Hej,
Jeg har idag sammen med min læge prøvet at finde ud hvor jeg kan få taget en THC blodprøve for at påvise at jeg ikke har THC arktivt i kroppen. Det er forbinde med en kørekort sag.
På ambulatoriet i Amager og Bispebjerg, Hvidovre og Rigets hospital er det ikke muligt at foretage en THC blodprøve.
Poiltet oplyser mig at det meget almindeligt, Men jeg har ikke sammen med min læge finde et sted det han gøres.
Politlet tager at det mit ansvar og finde et sted., så det må jeg prøve at finde.
Er der nogen her der kan hjælpe?

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej,
Beklager det sene svar, et eller andet teknisk er sket så svaret ikke var sendt afsted til dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå du måske er lidt forvirreret over hvad du skal gøre og hvor du skal søge hjælp.
Jeg synes at politiet burde kunne rådgive dig om, hvor du kan få tage den test, hvis det er dem der siger du skal fremvise den. Ved du hvordan det kan være en urintest ikke er tilstrækkeligt?
Jeg har hørt flere, der har fået testen taget hos deres egen læge, ved du hvorden det kan være din egen læge ikke kan tage den for dig? Måske kan du prøve at spørge din læge igen?
Jeg ved godt det ikke rigtigt er svar på dit spørgsmål, men jeg ville gerne du spurgte politiet igen- hvilken test de ønsker, og at de rådgiver dig om hvor du kan få taget den.
Skriv tilbage efter du har talt med politiet og/ eller  din læge igen, hvis ikke det har givet dig svar på din sistuation.
Håber det lykkedes for dig
Pas på dog selv, Helle