Dreng / mand26 år
Hej alle,
Det er nu snart et år siden jeg tog mdma, hvor jeg havde en ekstrem ubehagelig oplevelse som desværre stadig påvirker mig den dag idag. Jeg var sammen med en kammerat hvor vi besluttede os for at tage Emma, her var alt godt og jeg ville så ind og ligge mig til at sove, her oplevede jeg at det var som jeg alt inde i mit hovede blev trukket i, og havde virkelig svært ved at åbne mine øjne, fik dem dog åbnet og rejste mig efterfølgende op og tænkte wow det var godt nok vildt. Jeg gik efterfølgende ud og tog noget vand og lagde mig så igen hvor lignende følelse så kom igen, her resulterede det så med at det sagde et slags pop inde i mit hovede. Det var herefter at det føltes som om alt forlod mit hovede – glæde, fokus endda selve trippet forsvandt og jeg følte mig herefter helt tom indeni. Det er som det aldrig er blevet normalt igen og kæmper stadig med at holde fokus, glæde, motivation osv. selv efter et helt år! Så jeg frygter virkelig at noget er helt galt, kan ikke engang blive fuld eller ligende på samme måde mere, det er bare som om alle følelser er forsvundet. Jeg er ved at gå ud af min gode skind da det har ramt mig på så mange punkter i min hverdag samt min sexlyst. Er der nogen som eventuelt ved om det her nogensinde kan blive normalt igen eller er dette en permanent skade? jeg må være ærlig og sige jeg er ved at gå helt ud af mit gode skind og aner virkelig snart ikke hvad jeg skal gøre.
Håber at hører fra jer
Mvh.
Casper

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Det er trist at du har det så dårligt..
Det lyder som om at mdma´en har påvirket dig negativt, eller skubbet til noget du måske i forvejen havde en snert af ?
Nu har du gået et år uden at det er blevet bedre, så mit bedste bud er at du kontakter din egne læge og fortæller ærligt, hvad der er sket og hvordan du har det. Han kan henvise dig videre og forhåbentlig hen til en som kan hjælpe dig til at få det bedre.
Det er så vigtigt at du får kontaktet lægen hurtigst muligt og at du fremadrettet tænker dig om inden du evt.  at tager stoffer igen, da der er en risiko for dine symptomer kan forværres yderligere ved stofindtag !
Jeg håber det bedste for dig!
Mvh
Morten