Dreng / mand18 år
Hej. Jeg har prøvet at tage mdma omkring 5 gange gennem mit liv. jeg blandede det op med sodavand, det vil sige at jeg drak det. og den Aller sidste gang Jeg tog det, tror jeg at det var en overdosis. på højre side bagerst i hjernen var der noget der gjorde ondt mens jeg var på stoffet. Jeg kastede blod op osv… og siden da har jeg ikke ku drikke alkohol længere, når jeg drikker alkohol får jeg helt nedtur på og omdt i baghoved. og det er nu et par måneder siden. ved nogle om det er resten af livet det skal være sådan her. Eller hat nogle haft det på samme måde?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Det lyder som om at du tog en overdosis. Kroppen skiller sig bla. af med giftstoffer ved at man brækker sig eller får diarre.
Den hovedpine du beskriver har jeg ikke hørt om før, heller ikke at man får det dårligt af alkohol efter en overdosis MDMA. Tit hører jeg om unge, der af den ene eller anden grund har haft en ubehagelig oplevelse med stoffer, og som efterfølgende oplever fysiske og/eller psykiske reaktioner, når de så drikker eller tager stoffer efterfølgende( hjertebanken, angst, flash backs, m.m). I langt de fleste tilfælde vil reaktionerne klinge af efter en periode. Hvor lang tid der går før du kan få et "normalt" forhold til alkohol kan jeg dog ikke spå om.
Venlig hilsen
Morten