Dreng / mand26 år
Hej tog mdma for ca en uge siden og føgler mig svimmel en let hovedpine om søndagen hade jeg det fint nok mandag også sådan okay men tirsdag hade jeg det underligt var rundtosset og forvirret ondsdag hade jeg det blandet det er ikke helt til af beskrive Jeg kan ha det helt okay. Og så vis jeg ryger en smøg. Får jeg det på samme måde når jeg ikke har røget i et par timer har jeg det okay igen. Da jeg tog på arbejde imorges fik jeg føgelser af at være påvirked af mdma igen det stod på i ca en time. Og kom og gik der efter med mellemrum Kan jeg ha smadret min hjerne. For goood ? Eller vil det gå væk igen Kan jeg selv gøre noget for af få det til af stoppe

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Hej
Det må være meget ubehageligt at have det sådan, som du beskriver, og jeg kan godt forstå, at du bliver nervøs for, at det ikke stopper igen.
Den svimmelhed, som du oplever, er ikke helt ualmindelig efter indtag af MDMA, men den forsvinder oftest efter 3 til 4 dage, så en uge er ret længe at gå med det.
Jeg vil dog umiddelbart tro, at det klinger langsomt af over den næste uge. Hvis det ikke sker, skal du gå til din læge.
Sørg for at få masser at søvn og sund mad. Hold dig væk fra rusmidler (også alkohol og cigaretter, hvis muligt) og undgå stress. Din hjerne har simpelthen brug for ro, og det skal du tage alvorligt.
De bedste hilsner
Søren