Pige / kvinde20 år
Hej.
Jeg har for over et år siden delt en stærk joint med en veninde.
Jeg fik det rigtig dårligt og jeg er ikke psykisk stærk i forvejen, mine øjne blev helt sorte som om nogle holdte mig for øjene. Jeg havde det rigtig dårligt i lang tid efter og det er forsat hver evig eneste dag siden december 2019.
Jeg går både til psykolog og for/fik i forvejen medicin for angst i forvejen, men den er minsket efter jeg begyndte på medicin men nu efter jeg røg hash er det blevet 20 gange værre og længere varende.
Jeg har aldrig røget fast.
Hvad kan jeg gøre? Arbejder med min angst i forvejen, men er der noget jeg skal være opmærksom på?

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Tak for dit spørgsmål. Det er godt du skriver.
Jeg synes det lyder godt du taler med en psykolog, og også får anden hjælp for din angst.  Jeg kan godt forstå, at du tænker om der er andet du kan gøre og som du skal være opmærksom på. Du skriver, at du ikke føler dig så psykisk stærk og det er blevet værrer efter den her oplevelse, du beskriver med hashen.  Når man ryger hash, kan vores psyke blive udfordret. Hvis man som du beskriver det, ikke føler sig så psykisk stærk, kan ens psyke nemt blive yderligere belastet ved indtag af rusmidler, det skal man være særlig opmærksom på. Jeg tror du skal være særlig opmærksom på dit indtag af rusmidler i det hele taget nu hvor du har erfaret, hvordan det kan have negativ indvirkning på dig.
Jeg kom til at tænke på om du har fortalt din psykolog om din oplevelse med hashen? Og fortalt hvordan du oplever det har påvirket din angst ? Jeg tænker det vil være en god ide, at fortælle om det, for at du kan få den bedst mulige hjælp.
Jeg håber snart du vil opleve, at du får det bedre. Og skriv gerne igen, hvis du får brug for det.
Pas på dig selv, Helle