Pige / kvinde20 år
Hej,
jeg vil blive klogere på hvorfor jeg kaster op når jeg tager kokain? Jeg kaster op flere gange, men nogle gange kaster jeg ikke op. hvad skyldes det?
hvorfor bliver jeg snottet efter kokain og senere på dagen hvorfor lukker min næse ?

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Hej
Kokain påvirker maven og fordøjelsessystemet, og det kan give forskellige bivirkninger på kort sigt og længere sigt.
En af bivirkningerne på kort sigt kan være opkast. På længere sigt kan det give stofskifteproblemer.
Det kan også være et af de stoffer, som kokainen er blandet op med, der skaber problemet.
Når du sniffer et stof, vil det irritere slimhinden og den vil producere mere slim. Det er derfor, at du bliver snottet og næsen lukker til.
På længere sigt ødelægges slimhinden og der kan opstå betændelse og næsesår. Det giver de næseblødninger, man ser hos nogle brugere.
Jeg håber, at du fik svar på dine spørgsmål.
Søren