Pige / kvinde18 år
Hej
Jeg står i den situation, at jeg her i weekenden røg en joint samtidig med jeg var fuld. Jeg har røget før, men ikke meget og aldrig reageret som jeg gjorde denne gang. Jeg kastede op, alting snurrede rundt og jeg kunne knap nok finde hjem. Nå, men det der så er sket er, at jeg her 4 dage efter bliver ved med at falde tilbage i den 'skæve' tilstand. Det er blevet lidt bedre med dagene, men pludselig kan jeg selv her 4 dage efter blive bagskæv og få kvalme, føle alting snurre og få det ekstremt dårligt. Det blev endnu værre da jeg røg cigaretter, så dem lagde jeg på hylden. Jeg vil høre hvor længe jeg kan blive ved med at falde tilbage i den 'skæve' tilstand, da det er meget ubehageligt jeg pludselig får det dårligt og ikke have kontrol over det.
Mvh en frustreret pige

Svar fra rusmiddelekspert Torben Vangsted Boel Hansen
Hej
Det er svært at svare helt præcist på dit spørgsmål. Der er stor forskel på hvordan man reagerer på hashrygning og indholdet af aktive stoffer (styrken af hashen) og evt. tilsætningsstoffer i hashen varierer meget. Så der kan være flere grunde til at du oplever at det du gør, hashen kan have været stærkere end den du har røget før, der kan være tilsat andre stoffer eller fyldstoffer. Det kan også være du reagere anderledes end du før har oplevet fordi vores egen tilstand ændre sig fra dag til dag, hvilket gør at hashen virker/påvirker på forskellige måder.
Hvis man blander rusmidler, f.eks. er fuld og ryger hash så vil man ofte oplever at få en anderledes, nogle gange ubehagelig rus.
Hvis du fortsætter med at falde tilbage i den ”skæve tilstand” vil jeg anbefale at du søger læge og bliver ordentlig undersøgt.
Med venlig hilsen Torben