Dreng / mand24 år
hej brevkasse..
jeg er en ung fyr som er kommet i problemet i at sniffe deo. jeg kan godt sniffe 5 flasker pr. dag . men gør det kun af en grund, det er for at få hallucinationer som jeg er helt opkørt over, og se folk der ikke er der og mine vægge bliver levende og der kommer ing ud af dem. mine billeder ændre farve. der er folk som står ved siden af mig som ikke er der, jeg kun kan se i mit spejl…
jeg vil virkelig gerne stoppe, men rusen er der bare!
Hjælp!!

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Du må undskylde at det tog mig over en uge at besvare din mail, men jeg har været meget i tvivl om hvad jeg skulle svare dig.
Du skriver at du gerne vil stoppe, men ud fra det du skriver kan jeg ikke se hvad jeg skal sige til det bortset fra "stop så" eller "prøv at søge hjælp på dit lokale rusmiddelcenter"…og begge svar er ikke særlige inspireret.
Jeg går ud fra at du ved at det er meget skadeligt for din hjerne at sniffe gas, og det undrer mig at ikke nogen omkring dig ikke er opmærksom på dit misbrug…5 flasker deodorant om dagen; det må lugte ret kraftigt omkring dig.
Når det er sagt, så er det rigtigt godt at du har indsigt nok til at se at du har et problem og at du gerne vil løse det. Som sagt er min bedste råd at du kontakter dit lokale rusmiddelcenter (hver kommune har sådan et -også den kommune du har skrevet du bor i-, behandling er gratis og kan i nogle sammenhæng, være anonym) og at du hører hvordan de kan hjælpe dig.
Har du svært ved at finde det, er du velkommen til at skrive igen, og så skal jeg nok hjælpe dig med det.
Held og lykke med det.
Eric