Pige / kvinde23 år
Hey netstof. Jeg kan godt li jeres måde at skirve om unge og stoffer på.  I skriver let forståeligt og ærligt.  I har en go måde at beskrive hvordan det føltes at være påvirket af de forskellige ting. Jeg er blevet klogere af kigge rundt herinde.. Jeg kan ikke finde noget om hvordan speed/apmf vikker hvis man har adhd? Er det noget du/i kan forklare mig? Jeg har hørt at man ikke bliver speedet? At man hvis man har adhd gør speed en rolig og den slags? Er det rigtig?
Vh en nysgerig ung

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tusind tak for de pæne ord:-)
Det er rigtig at nogle med ADHD ikke bliver opstemt i samme grad når de tager speed som andre. Jeg har hørt en del sige at de bare bliver trætte. Derfor gider mange med ADHD heller ikke bruge stoffet, da det er lidt træls at se de andre fise rundt og være mega speedede, når man selv egentlig bare vil sove. Når det så er sagt, så reagerer mennesker forskelligt på stoffer, så jeg kender og også folk med ADHD der bruger de hurtige stoffer og får en rus ud af det..
Mvh
Morten