Pige / kvinde18 år
Hej.
Der er en dreng jeg godt kan lide og vi snakker rigtig godt samme.  Men han ryger ritig mange joints og hash, hver dag. Og jeg ryger ikke selv. Derfor ved jeg ikke om jeg bare burde stoppe kontakten til ham, så jeg ikke selv begynder. Fordi det er også svært at være sammen med ham, fordi han ryger hele tiden sammen med sine venner, også alene. Og han er hele tiden påvirket.
Håber der er nogle der kan hjælpe eller har været ude for det samme som har nogle tips.
Tusind tak.

Svar fra rusmiddelekspert Løkke Dee Vium
Hej
Der er ikke noget mere fantastik at have en flirt – særlig når det er en man taler meget godt med om alt muligt. Det lyder til at I både kan tale om svære og mere hverdagsting sammen og at I har en meget god forståelse af hinanden.
Vigtigst af alt er, at du passer godt på dig selv og ikke begynder at ryge for, at kunne være sammen med ham.
Det lyder til, at han ryger ret meget og hele tiden både alene og sammen med vennerne.
Gad vide om du vil kunne tage snakken med ham omkring dine tanker på hans røgforbrug og der være ærlig, at du gerne vil være sammen med ham, men helst når han ikke er akut påvirket (1-2 timer efter han har røget). Så kunne det være, at han ville være med til, at ændre lidt på det sådan, at I kunne holde fast i jeres venskab og de mange gode snakke.
Jeg håber at svaret er med til at give dig mod til, at få talt med ham omkring, hvordan I fremadrettet skal se hinanden og hvad dine krav er til, at være sammen med ham.
De bedste hilser
Løkke