Spørgsmål i Brevkassen d. 26.9.2012

Angst af kodein

KategoriAngstBedøvende stofferFuckupsKonkrete bekymringerOpioider
Se svar
kommentar

Spørgsmål fra

Hej, igår indtager jeg 125 mg . Kodein dak. 5 piller..

Men under under russet/trippet, kald det hvad du vil. Får jeg sådan en angst, altså jeg trækker vejert langsommere, og er bange for jeg skal dø. Jeg skriver på min arm" HUSK AT TRÆKKE VEJERET" Og jeg laver en masse ting sådan at jeg koncentre mig og ikke falder i søvn, sæt hvis jeg nu ikke vågner… det har da slet ikke noget med eurofi at gøre?

Og jeg har læst alt om kodein og opiater inden jeg begyndte på det.. 

Håber du kan hjælpe:).

Svar fra læge Henrik Thiesen

Hej

Det du har oplevet er at komme tæt på en morfinoverdosis. Kodein omdannes i kroppen til morfin og når man ikke er morfinbruger ellers så er man meget følsom. 

Så selvom du måske forventede at blive sløv og skæv så gik det for langt og din vejrtrækning blev hæmmet af morfinen. Når folk dør af morfinoverdosis, så er det fordi vejrtrækningen stopper og man dør af iltmangel. Du oplevede en mild version af dét og det er naturligvis angstfremkaldende.

Hilsen

Henrik 

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Hash

Min datter på 16 har desværre fået nogle venner der ryger puffbars og hash. Hun synes det et helt normalt at ryge hash. Hun har ADHD umedicineret og får Sertralin for angst. En aften tog hun på tur...
Pige / kvinde17 år

er det normalt eller en hashpsykose?

nu er det 3 dage siden jeg sidst har røget, og der fik jeg en lille green out. men det er som om det ikke er helt gået væk og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har fået så meget angst de sidste ...
Pige / kvinde40 år

Oxycondon

Hej Er så fortvivlet og på randen til at blive skør i hovedet af at tænke mig gul og blå, for at finde på løsninger som virker. Min man er i behandling på CSU for misbrug af Oxycondon. Han lyver om...
Se flere spørgsmål >