15 år
Hejsa, i start midt febuar skal jeg have taget blodprøve angående noget medicin jeg skal begynde og at tage.. men kigger de om jeg har taget noget og hvor langt tid kan man se ecstasy i blodet? Ved det også har noget at gører med hvor meget kan tager det, har taget det cirka 1-3 gange ugeligt har dog holdt en lille pause på omkring en måned men vil gerne begynde igen men er det safe? Opdager lægerne det, vis jeg tager det inden for den her uge

Svar fra rusmiddelekspert Thorsten Hauerslev Larsen
Hej.
Tak for spørgsmålet. Om det er sikkert eller ikke er jo et spørgsmål om perspektiv, men i forhold til det du spørger til, altså hvor længe ecstasy kan spores i blodet, er svaret: op til 48 timer. Jeg er dog nødt til at understrege at der altid er en risiko forbundet med at tage ecstasy, og at denne risiko er meget større når man tager  bestemte typer medicin og når man har bestemte helbredsmæssige problemer. Jeg vil derfor bede dig om at sætte dig grundigt ind i hvordan stoffet spiller sammen med lige nøjagtigt det medicin du skal tage og dit helbred. Hvis du ikke har mod på det, vil jeg gerne undersøge sagen for dig. Men det kræver at jeg får lidt flere oplysninger (medicin, sygdom, generelt helbred).
Med venlig hilsen Thorsten