Spørgsmål:

Svimmel flere dage efter at have røget hash

Dato: 20.10.2022

Køn: 

Dreng/Mand

Alder: 

23år

Hej brevkasse. Røg noget hash sidste uge om fredagen og blev okay skæv af det. Havde det sådan set okay under hele rusen, men flere dage senere oplever jeg at være mere svimmel end normalt, så undre mig over om det er hashen der har eftervirkninger. Skal siges jeg i forvejen er på antidepressiv medicin helt almindelige sertralin 15 mg om dagen (1 pille), men der plejer jeg normalt ikke at have nogen bivirkninger. Kan hashen og antidepressiva gøre jeg har det sådan?

Mvh Jens Jacob 

Svar: 

Hej

Cannabis påvirker de enzymer som styrer omsætningen af antidepressiv medicin. Det betyder at du kan ende med at have en højere mængde sertralin i kroppen i dagene efter og dermed også risiko for bivirkninger i de dage.

Det er sandsynligvis ikke cannabis i sig selv som gør dig skæv i dagevis men det at du får stigende bivirkninger af sertralin i nogle dage.

Hilsen

Henrik  

Henriks billede

Besvaret af: Henrik Thiesen