Spørgsmål:

Blev anholdt:( Var det stoffer?

Dato: 26.09.2012

Kære læge..

Jeg har SERIØST brug for hjælp!!

Er borderliner og ville tage mit eget liv så jeg bestilte metadon og ecstazy ved en pusher..

jeg var ked af det så han gav mig to lyserøde piller med det samme samt noget morfin pga mine smerter i nyopereret hånd..den har jeg knust knogler i pga. selvskade..:(

jeg blev først i godt humør men efter ca 1 time efter indtagelsen blev jeg paranoid og tog en kniv i lommen og gik... skulle hente de bestilte stoffer senere...

åbenbart...hvilket jeg ikke husker... tog jeg fuld på skadestuen for at de skulle tjekke min hånd som gjorde ondt. pludselig siger lægen at jeg skal genindlægges på afd. p hvor jeg lige var udskrevet fra dagen før:S

her stopper hukommelsen igen.. politiet fortæller at jeg trak kniven og truede mig ud af skadestuen og gik min vej.. skulle ikke indlægges villle have de stoffer jeg havde bestilt! jeg bliver fem min efter stoppet af politiet som jeg oz truer med kniven og det ender med trukkede revolvere og masser af peberspray i mit hoved.

jeg husker igen da jeg ankommer til detentionen og skal aflevere alt og lukkes inde i cellen.

mine pupiller var ok. ligesom blodtrykket, dette var ca. 6 efter indtagelsen, men jeg var depri i mange dage.... det er jeg stadig!

nu er jeg indlagt igen igen og sigtet for trusler og ulovlig våbenbesiddelse:(

det var 1. gang jeg tog stoffer og 1. gang jeg har været kriminel...

men hvad kan det have været jeg har taget .. altså de lyserøde piller med den virkning?

jeg tror ikke p-personalet tror mig.. de har ikke taget blodprøver og er ligeglade !

hjælp mig!!!!!!!!!!!! PLEASE!!

 

knus den fortvivlede borderliner

Svar: 

Hej 

Jeg kan ikke sige præcist hvad det er du har taget men det ser ud som om du har haft det man kalder et black-out. Under et black-out er hukommelsen væk for en periode og man kan have opført sig højst besynderligt og ofte helt uden sammenhæng med hvordan man ellers er. Black-out er et faresignal som kan antyde at man er i høj risiko for at blive afhængig af stoffer og alkohol.

Du beskriver også at du har fået et stof som først gjorde dig glad men siden paranoid og bange – de fleste stimulanser kan have den effekt uanset om der er tale om kokain, amfetamin eller andre feststoffer. 

Mennesker som har en psykisk sygdom eller et psykisk problem i forvejen kan have en anden reaktion på stoffer end man ellers forventer og nogen kan blive voldsomme eller voldelige i den tilstand det hører dog heldigvis til sjældenhederne men det er en advarsel om at man let kan komme i den samme situation igen hvis man tager stoffer eller drikker for meget. 

Hvad du præcist har taget kan jeg ikke sige dig men det har sandsynligvis været et stimulans også fordi du skriver at du var deprimeret i nogle dage efter.

Jeg håber du slipper ud af det hele uden alt for mange ar på sjælen.

 

Hilsen

Henrik 

Henriks billede

Besvaret af: Henrik Thiesen