Dreng / mand35 år
Jeg er bekymret for min gode kammerat, der ikke kan stoppe med at ryge Heroin. Min bekymring går på , hvad jeg kan gøre /tilbyde, uden at være for naiv.

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for din mail.
Det vigtigste du kan gøre er at passe på dig selv. Sætte nogle tydelige og klare grænser for hvad du vil være med til og hvad du føler du kan stå inde for. Din kammerat skal selv have en motivation til at ville stoppe med sit heroin forbrug og har han/hun ikke det, er der ikke meget du kan gøre end som sagt at vise og fortælle ham/hende hvor dine grænser går. Ofte sker der også noget i modparten, når omgivelserne begynder at vise og fortælle at "jeg vil dig rigtig gerne, men jeg vil have at ……".
Håber det giver lidt mening og skriv endelig igen, hvis du har flere spørgsmål.