Dreng / mand17 år
Hvis jeg har vært slem misbruger og holder mig clean i en månede fra canerbis og kokain kan det så blive set i min pis test

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Ja, der vil nok godt kunne spores THC (cannabis) i din urintest efter en måned, hvis du har haft et stort forbrug over en længere periode.
Cannabis (THC):
THC-nedbrydningsstoffer kan ofte spores i urin i flere uger efter stop. Hos nogle mennesker vil det være “ude af systemet” efter en måned, men ikke for andre. Det vil bl.a.  afhænge af:
– Din krop: Ved cannabis kan THC-rester lagres i fedtvæv, så nogle brugere kan udskille det i urinen i over en måned, afhængigt af bl.a. kropsfedt og stofskifte.
– Cut-off: Det er testens grænse for, hvor lidt der skal til for at gøre den “positiv”. En test med lav cut-off vil måle “positiv” i længere tid end en test med høj cut-off.
Kokain:
Kokain  kan som regel spores i urin i 2–4 dage, nogle gange længere ved meget stort forbrug. Efter en måned vil det i langt de fleste tilfælde ikke kunne ses længere.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Søren