Dreng / mand20 år
Jeg er en ung mand, der i noget tid har taget Dolol og Lyrica ugentligt, og jeg har også brugt hash. Nu har jeg ikke taget noget i et par dage og føler mig meget deprimeret og ude af kontrol. Jeg vil gerne stoppe helt, men jeg ved ikke hvordan. Jeg har brug for hjælp til at komme ud af det – både med nedtrapning og støtte til det psykiske. Jeg håber, jeg kan få anonym hjælp og tale med nogen, der forstår det her.

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Tak for dit spørgsmål.
Det er helt almindeligt at føle sig nedtrykt og ude af kontrol, når man stopper et regelmæssigt forbrug af stoffer som Dolol, Lyrica og hash. Og du skal nok få det bedre igen.
De fleste kommuner har en anonym rådgivning, hvor du kan få samtaler og støtte uden at det bliver registreret. Du kan finde mere info ved at google: “anonym rusmiddelrådgivning [din by]” eller gennem Netstof under menuen “Find hjælp”.
Du kan også få anonym og gratis hjælp hos Headspace, (www.headspace.dk).
Du har taget det første skridt til at komme videre, og det er helt naturligt at have brug for hjælp i den proces. Jeg er sikker på, at du finder en, der kan hjælpe dig og forstå dig, hvis du kontakter din kommune eller Headspace.
De bedste hilsner
Søren