Pige / kvinde35 år
Hej. Jeg har taget kokain i et par år, men det som er på markedet lige nu. Er sådan nået glimtende noget. Hvordan kan det være det ser sådan. ud??? Og hvorfor lammer det nogle gange halsen så meget man er ved at kaste op???

Svar fra rusmiddelekspert Thomas Eriksen
Hej
Mit svar skal tages med det forbehold, at jeg naturligvis ikke ved hvad der er i stoffet du har indtaget, så kunne det lyde som om, at det ikke er ren kokain du har købt og indtaget.
Både at det glimter (og måske skinner) kunne tyde på at sælger har blandet andre, og sandsynligvis billigere stoffer i. Som du sikkert godt ved er det desværre ikke ualmindelig at kokainen tilføjes andre substanser for at øge fortjenesten.
Ligeså med din oplevelse af at halsen lammer. Det kunne tyde på at der er blandet noget andet i, fx noget lokalbedøvende som Lidokain eller måske endda noget opioid. En anden mulig forklaring er at det kan være en psykosomatisk reaktion, fx udløst af angst eller panik.
De bedste hilsner
Thomas Eriksen