27 år
Hej
Jeg har fundet en gul pillekapsel i min kærestes bukser, som jeg mistænker for at være en form for rusmiddel/narko. Hvad kan det være og er det muligt at få pillen analyseret et sted?
Anonym

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Mange tak for dit spørgsmål.
Dit spørgsmål er svært at svare på, for det kan være mange ting.
Mit allerbedste råd er at du spørger din kæreste. Fortæl din kæreste at du har fundet det og spørg hvad det er.
På den måde kommer ud også udenom at skulle analysere det, måske uden at din kæreste ved besked.
Et forhold trives bedst hvis man stoler på hinanden og kan være ærlig overfor hinanden, selvom det ikke altid er let. Jeg forstår godt hvis du vil synes det er svært at spørge din kæreste direkte, men jeg tror altså det vil være det du får det bedst med at gøre.
Tror ikke du kan få det analyseret nogle steder, men hos Giftlinjen ( du kan søge på Giftlinjen på nettet) kan de måske være mere konkrete omkring dit spørgsmål.
Helle