Pige / kvinde58 år
Hvem kan jeg tale med? Jeg blev slået ned af min kæreste for ca. 5 uger siden. Jeg har sidenhen erfaret at han tager kokain. Og andet. Endda sælger det nu. Jeg er rådvild.

Svar fra rusmiddelekspert Lone Walsøe
Kære dig
Jeg kan tage fejl, men jeg antager at du er en kvinde og kæresten er en mand, så det bliver mit udgangspunkt.
Jeg vil sige at du skal passe på dig selv – flytte dig, om muligt, hvis han er påvirket, så du ikke bliver udsat for vold igen.
Et menneske der er påvirket af kokain og andre stoffer, har sat sit normale sanseapparat ud af funktion og navigerer efter noget der er helt forvrænget. Især med kokain hvor man ikke kan mærke om man er tørstig eller træt, man kan være udadreagerende og det kan være svært at kende forskel på rigtig og forkert.
Det betyder at handling sker hurtigt, ikke gennemtænkt og det er svært at tale fornuftigt med vedkommende.
Klart at du skal tale med nogen om din oplevelse.
Du kan ringe til Lev uden vold  eller du ringe til det nærmeste kvindekrisecenter for at få vejledning i at komme væk fra en voldelig kæreste.
Desuden kan du kontakte det nærmeste Rusmiddelcenter og bede om en pårørendesamtale.
Pas godt på dig selv og jeg vil ønske det bedste for dig.
Lone