Spørgsmål i Brevkassen d. 8.8.2022

enormt træt efter amf

KategoriAmfetaminFeststofferFuckupsKonkrete bekymringer
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand

Hej. jeg har taget amf med en kammerat for 4-5 dage siden, og jeg er crashed for noget tid siden. Nu er der så sket det sære, at jeg er blevet voldsom træt, og kan ikke holde mig vågen i løbet af dagen. De sidste 2 dage, efter jeg ellers er crashed har jeg været så træt, og det har været meget invaliderende for mig. Går det over igen, og hvornår?. Jeg har prøvet amf mange gange, sådan indimellem, men er slet ikke fast misbruger. Jeg har aldrig prøvet at det har gjort mig så træt før, så det freaker jeg lidt over 

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup

Hej 

Når man tager amfetamin, eller stoffer i det hele taget så kan de bivirkningerne man oplever, ændre sig over tid. Man bliver ældre. Stoffet kan have en lidt anden sammensætning end man er vant til. Man bliver mere tolerant, altså man skal have mere af stoffet for at få en virkning og derved belaster kroppen mere. Det kan også være  perioder hvor man er mere presset på skole, job eller hjemme, som kan resultere i at man oplever nedturen som større. 

Giv det et par dage mere, hvis du ikke får mere energi synes jeg du skal opsøge din læge.  

Mvh Morten

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Hash

Min datter på 16 har desværre fået nogle venner der ryger puffbars og hash. Hun synes det et helt normalt at ryge hash. Hun har ADHD umedicineret og får Sertralin for angst. En aften tog hun på tur...
Dreng / mand47 år

Fejlfix

Hvad hvis man har injiceret ved siden af blodåre flere gange i højre underarm. Kan man stadig få en rask arm? ...
Dreng / mand16 år

Hvidt pulver

Hej …. Hvordan kan jeg bedst teste hvad et pulver er? Det er hvidt, fundet sted hvor der ikke burde være noget …. Og jeg har forsøgt at opløse lidt i lunken vand og for underlig respons på narkotes...
Se flere spørgsmål >