Dreng / mand16 år
Hej, jeg sidder her efter 4 dage og har det virkelig mærkeligt efter jeg havde taget noget mdma i weekenden! Fredag startede mig og en ven med at dele 0.8 G hvid mdma krystal, vi havde det fedt og der var intet galt, næste aften (uden søvn) valgte de så ham min ven og nogle andre at vi skulle tage noget mere, det var bare ikke lige så Hvidt som det vi tog dagen før det, vi delte nok 1,5 G på 3 mennesker og nu sidder jeg her 4 dage efter og har det underligt. Mit syn er mærkeligt, lidt sløret engang imellem, når jeg kigger for hurtigt til siden bliver jeg svimmel, jeg er virkelig bange for hvad der kan være sket? Burde jeg søge læge, hvis ja, kan jeg så gøre det uden mine forældre ved det? Tænker også over at sige det til mine forældre så de ved hvad der er galt? Tak for hjælpen.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå at du er bekymret, det må ikke være rart at den slags bivirkninger du her beskriver.
Når man som dig og dine venner indtager stoffer, ved man i virkeligheden ikke hvad man indtager. Der er mange eksempler på at der har været blandet alt muligt i stofferne, for at få pusherne kan få mere profit.
Jeg hæfter mig ved at du skriver at dine venner besluttede at i skulle tage noget mere. Måske det var på tide at du mærker efter og finder ud af hvad du har lyst til.
Mit bedate råd til dig er at få fortalt din forældre, hvad der er sket og hvordan du har det og derefter, sammen med dem kontakte din læge.
Mange hilsner
Morten