Dreng / mand16 år
Er der nogle ting man skal holde øje med ved indtagning af amfetamin, feks hvis man drikker meget vand skal man huske og indtage salt. Er der andet også?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Jeg kan under ingen omstændigheder anbefale at du prøver stoffet.
Herunder står der nogle af de risici der der er forbundet med at tage amfetamin…
Længerevarig brug af amfetamin kan give en række fysiske og psykiske gener, bl.a. impotens, rystelser, svækket immunsystem, hjertebanken, aggressivitet, kvalme, paranoia, depression og hallucinationer.
Det er meget vigtigt, at man husker at få søvn, hvis man tager amfetamin flere dage i træk, ellers kan det have alvorlige fysiske konsekvenser. Søvnmangel over flere dage er farligt i sig selv, men amfetamin belaster også hjertet. Derfor er det særligt farligt for folk med højt blodtryk eller hjerteproblemer at indtage stoffet.
Det frarådes generelt at drikke alkohol når man tager amfetamin. Det skyldes, at man kan drikke meget mere under påvirkning af amfetamin. Det kan føre til en akut forgifning med alkohol, efterhånden som amfetaminens virkning aftager.Desuden er det meget vigtigt som du skriver at indtage masser af vand eller sodavand.
Jeg håber at svaret har afskrækket dig i forhold til at eksperimenterer med amfetamin..
Pas på dig selv
Hilsen
Morten