Pige / kvinde59 år
Ved ikke hvad jeg skal gøre er i tvivl. Har en dejlig kæreste. Har været sammen i 3 1/2 år. Jeg opdagede sidste år, han havde noget til næssen liggende. Ikk så meget. Jeg smed det ud… Så i år er vi flyttet og en månede efter vi var flyttet finder jeg noget igen… Denne gang B'er jeg ham om at smide det ud for jeg vil ikk have det i mit hjem.. Og hvis ikk han vil det flyttede jeg. Og om han virkelig brugte det..spurte jeg.. ..han bliver sur og brokker sig imens han skylder det ud og fortæller hvad det kostede… Jeg svarede jeg var ligeglad med prisen.. Jeg spurte istedet om der var mere i huset. Han sagde nej på en irriterende måede.. Nu er der gået 1 måned og jeg har igår fundet noget hvidt pulver i hans bukselomme. I dag finder jeg så noget gult pulver på badeværelset bagerst i hans skuffet…. Jeg ander ikk hvad de to forskellige farver er nu… Ved bare jeg vil ikk ha sådan noget i det hjem jeg bor i… Så har virkelig brug for nogen råd… Hjælp…. Den fortvivlede…

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej den fortvivlede
Tak for din mail.
Du beskriver helt konkret hvad du kan stå inde for i dit forhold til din kæreste. Stor respekt for det.
Din kæreste kan ikke ud fra din beskrivelse være i tvivl om at du ikke vil have det pulver du beskriver i jeres hjem.  Og dog respekterer han ikke dette.
Har i talt om det? En mulighed kunne være at fortælle ham, hvad det gør ved dig, når du finder stoffet, samt at du ved at han indtager det og evt. hvad det er han indtager?. Og måske også være en smule nysgerrig på, hvorfor han gør det?? Måske har han brug for noget hjælp til at komme ud af det. Min erfaring er at det er en rigtig god idé at tage snakken, når i begge er rolige og afslappet og ikke efter en stresset arbejdsdag.
I jeres hjemkommune, kan man få gratis rådgivning fra det kommunens rusmiddelcenter – du vil kunne finde deres kontaktoplysninger her på netstof.dk. langt de fleste kommuner tilbyder også pårørende samtaler, måske du også kunne få noget hjælp derfra.
Håber det bedste for jer begge og du er naturligvis velkommen til at skrive igen.