Pige / kvinde59 år
Er pot noget som påvirker ens psyke. Jeg tænker her på om man Kan arbejde, køre bil og være sammen med sine børn forsvarligt, hvis man ryger pot? Hilsen Lene

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dine spørgsmål..
De er ikke sådan lige at svare på, da det afhænger af hvor meget man ryger og hvor meget thc der er i det pot der bliver indtaget.
Generelt kan man dog sige at man absolut ikke må køre bil efter at have røget, det er farligt og ulovligt. Derfor kan man også have svært ved at passe et arbejde, hvis det indebærer at man skal køre bil eller andet motorkøretøj. Pot sløver og nedsætter reaktionstiden, hvilket gør det farligt at arbejde med maskiner der potentielt er farlige(motorsav, vinkelsliber.mfl.)
Alle er forskellige og jeg er sikker på at der er mange der ryger pot og mener de har det godt med deres børn, men jeg kan ikke anbefale det, da det som sagt sløver og derfor efter min mening nedsætter kvalitetstiden man har sammen.
Håber det er svar nok