Dreng / mand19 år
Hej jeg vil ikke lige oplyse noget navn her. Men  kort skrive om hvad jeg har rodet mig selv ud i igen igen. I starten af 2014, havde jeg holdt mig selv clean i et år. efter et hæfte liv, med stoffer, vold, sex, kokain hash, steroider, lsd, amfetanmin osv…
siden jeg var 12 år, røg jeg på et opholdsted da jeg var 16. Men faldt hurtigt i igen havde dog en lille pause. Men ellers kørt det på fuld gear hele min ungdom. Entil jeg blev 18 år. Og fandt ud af jeg havde fucket alt op, jeg var endt på gaden "" Og feste hverdag..
Jeg vågne op og sagde nu skal det være slut, komisk nok en dag jeg sad helt ubrændt på amf på 3 dage efter år med korte mellemrum, røg jeg en jonit  jeg var helt alene. Så tog jeg min ting og skred..havde dog meget vrede efter alle de år i en syg sindstinstand.. så jeg meldt mig ud af alt, fra det gamle miljø. Flytte hen til en bekendt, stoppe udanennelsen. Fik nyt fuldtidsjob, og trænet 6 gange om ugen og tog mange kg på igen. Jeg holdt mig clean og tjente penge. Der var en periode, hvor jeg ikke, drak, røg sniffe osv.. Men bare trænet og havde få gode venner fik penge på kontoen og drømmen kom frem. Jeg tænkte jeg skal bare havde et firma nu, så jeg kan tjene flere penge..
Men efter et halvt år , der hvor jeg er idag. Gik det hele galt i søndags. Jeg tog alene en joint på staden og røg hash. efter en pause på 1 år og 5 månder. så det der skete var at jeg følte min tanke gang, var fucket helt op som om jeg kun se alt der var gået galt samtidig med at, jeg gjorde noget rigtig dumt!
Lige siden den søndag 7 dage siden. Har jeg jeg brugt omkring 3000-4000 kr på hash, og har virkelig fucket op har skubbet alt godt væk, og ryg den ene efter den anden, og spiser sjælden. Jeg har brugt mange penge. Og starte på udannenelse, og nyt job her i morgen mandag i københavn. der jeg flytte til nu. Men anyway gik det bare op før mig idag, at jeg begraver mine følser, og mine drømme. Og at jeg er lidt på røven med økonomi og måske fremdtid bolig, og famille og venne pres.. Men jeg må bare bider tænder sammen. det jeg måske håber er i har et god råd eller en hjælpen hånd, da jeg ikke ved hvem jeg skal gå til, lige pt.

Svar fra rusmiddelekspert Torben Vangsted Boel Hansen
Hej
Jeg kan godt forstå du oplever at befinde dig i en svær situation.
Noget af det jeg lægger mærke til i din historie er at du har fundet ud af at du begraver dine følelser og drømme når du lever dit liv med stoffer. Jeg tror det er en vigtig erkendelse du har gjort dig der.
Jeg har gennem mit arbejde erfaringer med at det er den erkendelse der kan gøre en forskel i forhold til at begynde at leve på en anden måde. Samtidig tror jeg også det er vigtigt at erkende at når man i så mange år har levet et liv som dig, kan have stor gavn af at få hjælp af andre.
Hvis du beslutter dig for at få hjælp kan du gå ind på dette link http://netstof.dk/find-hjaelp og finde oplysninger om hvor du kan få hjælp.
Lad dig ikke slå helt ud af at du har fået et tilbagefald. Jeg er sikker på at du kan komme tilbage til det liv du drømmer om og komme i kontakt med dine følelser, så du kan mærke dig selv og træffe de beslutninger der gør en forskel.
Jeg håber du kan bruge svaret. Du er altid velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
Torben