Dreng / mand16 år
Hej Jeg er en dreng på 16. For en lille uge siden prøvede jeg, at ryge marijuana for første gang, jeg tog dog kun ca 3 sug af noget skunk. Men i morgen skal jeg have taget en blodprøve for kyssesyge, og derfor har jeg nogle spørgsmål: Vil thc'en kunne måles? Måler de overhovedet efter thc? Hvis de finder spor efter thc, vil de så oplyse mine forældre om det? På forhånd tak:)

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Når du får taget blodprøver, oplyses du altid om hvilke prøver der tages for. Så hvis du ikke har sagt ja, til at de undersøger dit blod for indhold af THC tager de det ikke. Hvis de nu gjorde det, ville de tage en snak med dig om det og lave en aftale om hvem der skal kontaktes, men da du er under 18 år, er der sandsynlighed for at de vil foreslå at dine forældre bliver kontaktet.
Jeg ønsker dig god bedring og krydser fingre for at du ikke har kysse syge.
Håber at det giver svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive igen.