Pige / kvinde18 år
Hej 🙂 Jeg er en pige på 18 år og jeg røget hash i ca 3 år nu og ryger meget ofte. Men jeg har oplevet nogle ubehagelige tider når jeg har røget. Jeg er ikke så stor fan af grønt så jeg ryger mest brunt. Jeg har altid haft et godt forhold med hash og har tålt det men så har der været nogle bad trips for mig også. Det er sket nu cirka 4 gange at jeg har røget hash og så fået der mega skidt. Jeg begynder at svede og hjertet pumper meget hurtigt og jeg får “ the spins”. Kan ikke se meget, jeg mister øjesigtet og ser prikker som oftest. Må altid lægge mig ned så jeg ikke kaster op. Det varer ca i 40 min og det er forfærdeligt. Så jeg har hvergang det er sket holdt op med at ryge i nogle dage og så begyndt igen. Og det er kun sket nogle gange som sagt, og det er meget underligt og er ret bange for at det er noget alvorligt? jeg har prøvet at google om de oplevelser jeg får, men kan ikke finde nogen der har oplevet det helt samme. Hjælp.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dit spørgsmål
Med den beskrivelse du kommer med, kan det lyde som om at du har oplevet angst anfald, enten fordi du har røget for meget eller fordi at der har været meget THC i hashen.
Måske du skulle overveje at holde en længere pause, og se om det hjælper. Desværre er min erfaring at angsten som regel  kommer igen når man ryger igen. Så måske har du røget den hash du skal:-)
Du skal tage kroppens og hjernens signaler alvorligt, da jeg desværre også har oplevet at folk har udviklet psykoser, ved at ignorere ubehaget og ryge videre.
Pas på dig selv…
Hilsen
Morten